Wednesday, January 20, 2010

minggu yang menguji kesabaran

Assalamualaikum.....
Minggu ni bsamaan mggu ke -4 sessi pembelajrn aku kt utem untuk thn 3 sem 2 ni....
mggu sgt2 mnguji kesbrn aku sbgi pelajr dan juge sebagai manusia..
macam2 perkara tjadi yg aku sama skali xdpt menduga...
ya..pd mulanya mmg aku mudah naik naik iaitu marah kn..
tp lame2 aku cool down..
dari situ tula aku belajar bagaimana hendak mengawal amarah aku....
sabar dan bersabar
setiap pekara yang berlaku ada hikmahnya dan ada jalan penyelesaiannya
cuma masa sahaja yang menentukan sama ada lambat atau cepat kita mengatasi permasalahan itu..
seperkara lagi..
aku terpanggil untuk membaca blog seorang hamba allah ini..
masyallah ...kata - kata sangat2 tidak berkias dan memang tiada tata susila kan..
adakah anda cukup bagus untuk berkata begitu dan sewenang - wenangnya menjatuhkan hukuman terhadap seseorang...fikirlah dahulu sebelum menulis
mungkin kerana bahasa kasar anda itulah anda dapat seperti nasib anda sekarang..
tidak lupa untuk pengkritik pertama itu..kamu tidak mengenali orang yang kamu kata itu..dengan mudah anda juga mengata orang itu kan...
bagus sangatkah anda...atau sekadar ingin menjadi kawan si penulis itu ..
kecian betul saya melihat anda...
hope kamu semua ini dapatlah hidayah yang kamu perlukan itu..sekian.....

No comments:

Post a Comment


KaMi